Om mig

Mitt foto
Tomelilla, Österlen, Sweden
Jag är pensionär sedan 2009,bor på Österlen med min sambo. Jag önskar ALLA välkomna till min blogg. Särskilt välkomna är mina gamla Spacevänner från Livespace.

onsdag 10 november 2010

Vaccinationstider!

I dag har jag varit och vaccinerat mig mot influensan.
Nu när jag är pensionär så kostar det inte något.
Lika bra att ta vara på detta,så jag körde bort till vårdcentralen och fick min spruta.
Jag tar inte någon risk att bli sjuk i influensan någ mer gång eftersom jag blev så sjuk för snart 2 år sedan i det och fick ligga på sjukhuset i 1½ vecka.(fy vale så dålig jag var).
Sjuk kan man ju bli ändå även om man tar sprutan men då ska det bli en lindrigare variant sägs det.
Här nere är det grått och trist idag och även råkallt.
Tacka vet jag sommaren ändå men den kommer så småningom den med.
Först ska Julen klaras av och sedan vänder det och blir ljusare.
Ha det gott Ni som hittar hit!

3 kommentarer:

  1. Ja det låter som ett klokt beslut. Själv har jag inte tagit den men hustrun har fått den via jobbet. Mina kamrater i Hembygdsföreningen tog den men fick så ont i armen flera dagar så jag avstod. Jag hade ju svininfluensan så jag räknar med att klara mig. Men influensa är inte att leka med, så man skall nog ta varje chans till att begränsa den.
    Ha dé gott.
    Charles

    SvaraRadera
  2. Jag kände inte något alls av vaccinationen inte ens öm i armen,så det är ju gott och väl det.
    Även om du har haft svinflunsan så är det en ny som har kommit nu(Hongkong) och då får man vara rustad så gott det går.Om det är onödigt vet jag inte men jag chansar inte.
    ha det gott

    SvaraRadera
  3. Ha det gott du oxå!
    Nej nån influensa vill vi INTE ha.
    Eva

    SvaraRadera