Om mig

Mitt foto
Tomelilla, Österlen, Sweden
Jag är pensionär sedan 2009,bor på Österlen med min sambo. Jag önskar ALLA välkomna till min blogg. Särskilt välkomna är mina gamla Spacevänner från Livespace.

tisdag 23 november 2010

Sabla gråväder!

Ush vad trött jag är på detta gråväder.
Inte nog med att det regnar "småspik" det blåser som attan också.
Fram mot kvällen har det sagts att det ska frysa på och då kan det bli riktigt lattjo på marken,rena skridskobanan.
Nu har vi satt upp belysningen i trädet ute,massor med LED-lampor som lyser så fint.
Grannen har klätt in hela sin altan i ljusslingor,ser faktiskt mysigt ut.Så länge det inte är kulörta lampor så tycker jag det är OK.
Vissa har blinkande lampor och det tycker jag är hemskt,smaken är som baken......
Igår strök jag julgardinerna till köket och satte upp dom .Det är inte några utpräglade julmotiv på dom så dom kan få vara kvar även efter Jul.
I övrigt är det bara ljusstakarna i fönstren som ska upp och några röda  dukar på borden,det får räcka så.
Det ser så mysigt ut sedan med alla tända ljus i fönstren överallt.
Jag önskar alla en skön dag!

2 kommentarer:

  1. Gråvädret är inte bara grått, det för med sig influensavirus också. I varje fall om man umgås med andra människor. Den oturen har jag nu.
    Låter så mysigt med tända ljus; men jag återvänder till varma bädden och släcker ljuser ett tag.

    SvaraRadera
  2. HEJ Britt Trevligt att du följer mig på vägen :0)
    lika trevligt att,"se" dig igen.Här dalar snön ner och kylan ligger och lurpassar.väntar på hovslagarn..vi "ses" kram

    SvaraRadera