Om mig

Mitt foto
Tomelilla, Österlen, Sweden
Jag är pensionär sedan 2009,bor på Österlen med min sambo. Jag önskar ALLA välkomna till min blogg. Särskilt välkomna är mina gamla Spacevänner från Livespace.

söndag 27 mars 2011

Sommartid

Äntligen så är det sommartid!
Kanske inte sommar precis men Vår i.a.f.
Livet blir lite lättare när ljuset har vänt åter.
Här nere i södern har det blivit fart i trädgårdarna så det står härliga till.
Vi har planterat Penseer och Påskliljor i krukor och det lyser upp som solen nu.


Visst är det härligt när det börjar att spira i naturen Buskar och träd  börjar få små blad också och snart slår nog björkarna ut,lite värme och allt exploderar.
Det känns extra härligt i år med Våren eftersom vintern har varit så lång och jobbig.
Tjingeling!

4 kommentarer:

  1. Oj så fint! Här dröjer det innan vi kan ha något ute...

    SvaraRadera
  2. Nu skojar du väl med oss Britt ??
    Det därur väl inte årets bilder ?? I fjol kanske ?
    Ha det gott, kram Britt Inger

    SvaraRadera
  3. Nej,jag skojar inte,det är bilder tagna i år.
    Jag var på plantskolan och köpte dessa blommor häromdan.
    Nu står dom så fint i sina krukor.
    Dom är vinterhärdade så det ska nog gå bra.

    SvaraRadera
  4. Det är lika härligt varje vår! Men jag tror nästan det blir lite extra härligt i år när vintern varit så lång.
    Ha en fin helg
    Kram/Raya

    SvaraRadera