Om mig

Mitt foto
Tomelilla, Österlen, Sweden
Jag är pensionär sedan 2009,bor på Österlen med min sambo. Jag önskar ALLA välkomna till min blogg. Särskilt välkomna är mina gamla Spacevänner från Livespace.

fredag 12 november 2010

Trevlig Helg och garttis alla Pappor!

Järnspikar vad  det är grått ute idag.Det har regnat hela natten och det fortsätter att regna.
Dessutom båser det så att allting far omkring i luften.

Nu har vi en helg att klara av IGEN så jag grattar Alla Pappor!
Jag har sett på en del bloggar att vissa har redan börjat att Julpyssla.
Kanske lite tidigt ännu men det är ju upp till var och en och jag kan förstå att det känns lockande nu när det är så gråtrist ute.
Jag väntar dock med det åtminstone fram i december.Det är bara 2 veckor kvar tills att ljusstakarna ska sättas upp i fönstren och då blir det ganska mysigt och ombonat.
Nog är det konstigt ,att ju äldre man blir dess mindre bryr man sig om att hålla på med en  massa julstök.Känns inte så kul längre när barnen är utflugna ur boet.
Förr då häll jag på som en galning med allt som tänkas kunde i juletid.
Då var barnen BARN och nu har dom egna barn som får pyssla i stället.
Sånt är livet!
Ha det riktigt skönt i helgen(särskilt alla Pappor)

4 kommentarer:

  1. Jag stavade fel,det ska naturligtvis vara GRATTIS

    SvaraRadera
  2. Ha även du en fin och skön och helg!
    Tydligen har vi haft ungefär samma väder. Regn större delen av dagen, så också i kväll när jag skyndande ner till byn innan "Feskeboa" stängde...
    /SA

    SvaraRadera
  3. Grått och trist är det här också. Jag skall försöka med en promenad ute iaf.
    Det är sant som du säger om julen. Jag skulle nog inte göra många knop, om inte barnen med deras familjer skulle komma till oss.
    Hoppas du får en skön dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tjohej!! TACK för kommentaren hos mig och kul att du gillar min blogg.....nu ska jag kika vidare i din.
    Ha en bra dag//Hanna

    SvaraRadera