Om mig

Mitt foto
Tomelilla, Österlen, Sweden
Jag är pensionär sedan 2009,bor på Österlen med min sambo. Jag önskar ALLA välkomna till min blogg. Särskilt välkomna är mina gamla Spacevänner från Livespace.

söndag 30 januari 2011

Takdropp!

Efter en kall natt så är det nu plusgrader och det droppar så fint från taken.
Känns skönt att kylan nu släpper sitt grepp om dagarna och att snön så sakta smälter bort.
Jag har sett några Snödroppar,Vintergäck och även Krokusknoppar som finns intill husväggarna.
Det ger mig hopp om en bättre tid.
Men ännu ska väl ett och annat snöbråte komma innan Våren gör sitt riktiga intåg.Det brukar vara så.
Det gäller att härda ut ännu ett tag.
Jag ska i.a.f. ge mig ut i solskenet och få lite sol på näsan.
Ha det gott!

3 kommentarer:

  1. Du har allt kommit en bra bit längre än vi när det gäller våren:)
    Det måste vara härligt att se de vackra vårblommorna.
    Vi har massor av snö fortfarande :)
    Men, men det blir säkert en vår här också....
    kram på dig

    SvaraRadera
  2. Skönt och höra att våren är på väg!
    Det var en fin solig dag igår här också och nu är solen på väg upp.
    Ha en fin vecka/Raya

    SvaraRadera
  3. Oj så långt våren kommit hos dig. Här lär vi få vänta länge än innan snödroppar och annat tittar upp.

    SvaraRadera