Om mig

Mitt foto
Tomelilla, Österlen, Sweden
Jag är pensionär sedan 2009,bor på Österlen med min sambo. Jag önskar ALLA välkomna till min blogg. Särskilt välkomna är mina gamla Spacevänner från Livespace.

fredag 1 oktober 2010

Oktober redan!

Jisses vad tiden går snabbt.
I år har det bara runnit iväg,månad för månad.
Jag tycker att det känns som att det går fortare med åren ju äldre man blir.
Eller så är det bara jag´som har haft för mycket att stå i.
Jag har "stängt igen" min sommarstuga för i år och det känns alltid vemodigt men snart är det vår igen och då börjar jag på ny kula där igen.
Min "lilla gubbe" har inte blivit mycket bättre efter Stroken och det känns ensamt ibland då han inte kan föra ett samtal som han kunde innan.
Han har gått hos logoped men det har inte blivit bättre ändå.
Det känns som att jag lever med en helt "ny" man.Ibland(mestadels) får jag gissa mig till vad han pratar om och det är ganska frustrerande men det får gå ändå.

I dag är det ganska kylslaget här nere i södern,lite sol och mest moln.
Ännu kan det bli många fina höstdagar framöver och då gäller det att ta till vara på dom,vara ute så mycket som möjligt så att livet känns lättare.
Nu önskar jag Er en riktigt skön helg
och
ta vara på vandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar