Om mig

Mitt foto
Tomelilla, Österlen, Sweden
Jag är pensionär sedan 2009,bor på Österlen med min sambo. Jag önskar ALLA välkomna till min blogg. Särskilt välkomna är mina gamla Spacevänner från Livespace.

onsdag 8 december 2010

Laddar inför Julen!

Jag har verkligen satt igång med att göra JUl här.
Granen är nertagen från vinden och tomtarna kommer på plats.
Tidigt kan tyckas men eftersom det är så jullikt ute så vill jag förhöja stämningen ytterligar ett snäpp.
Någon "äkta" gran är det inte här så det är inte någon risk att den barrar.
Granen ska jag klä senare i veckan och jag tycker det är lika roligt varje gång.Låta kreativiteten flöda.
Någon bakning blir det inte i år hellerdå vi bara är 2personer och jag äter aldrig kakor.
"Gubben" älskar kakor men dom köper jag nuförtiden.Förr gjorde jag allt som hör Julen till men det har avtagit med åren(skönt).Det mesta finns att köpa färdigt eller halvfabrikat och det tycker jag är bra.
Julskinkan är det enda som jag lägger ner möda på(MUMS).
Ha det gott!



3 kommentarer:

  1. Du gör så rätt, det är bra att vara ute i god tid! Att vänta med att "göra" jul till sista minuten gör en bara stressad, det har jag lagt av med. Vi är också bara två i hushållet, plus 2 vovvar, och i vårt hushåll har allt blivit så mycket enklare. Jag förstår inte hur jag hann med allting förr om åren, men så var jag nog ganska trött ibland. Här hos mig är det också skinkan som dominerar och plastgranen, förstås!
    Ha en god kväll!
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Ja , jag har samma tankar som dig, allt finns att köpa färdigt om jag överhuvudtaget vill ha , har dragit in på både det ena och andra sen barnen blev vuxna och barnbarnen är ju redan halvvuxna, så inga småbarn som tror på tomten längre.Jag har klätt granen redan , jag tycker det är mysigaste tiden före jul så jag gör iordning allt tidigt.
    Ha det bra!
    Kram EVA

    SvaraRadera
  3. Här är en till som inte jobbar ihjäl sig inför julen :O
    Rätt skönt att ha kommit så långt att man vågar unna sig att ta det lilla lugna :)
    Ha det så gott, kramen....

    SvaraRadera