Om mig

Mitt foto
Tomelilla, Österlen, Sweden
Jag är pensionär sedan 2009,bor på Österlen med min sambo. Jag önskar ALLA välkomna till min blogg. Särskilt välkomna är mina gamla Spacevänner från Livespace.

onsdag 12 januari 2011

Städar ut Julen

Nu åker julsakerna upp på vinden och får vila till nästa Jul.
Det blir lite tomt ändå efter sakerna men det får gå ändå.
Nu ser jag fram mot ljusare tider med snödroppar,vintergäck och lite fågelkvitter.
Tiden går så fort så snart står Våren vid dörren och ger oss livsglädje.
Nog är det en förunderlig känsla när Våren kommer och man lapar i sig varje solstråle som bjuds.
Vi nordbor är nog dom mest solälskande på jordklotet,kan jag tro.Inte konstigt då vi har en sån lång vinter/mörkertid.
Ha det gott vänner!

4 kommentarer:

  1. Jultiden går alltid så fort.. Jag har kvar varenda julpryl än så länge ;-)
    Solen är en bristvara här i Norden, vi har mycket vatten som vi inte alls uppskattar lika mycket! Och snö är faktiskt också vatten..
    Visst ser vi fram emot våren nu, hoppas den kommer tidigt!
    Ha en bra fortsättning på veckan
    Kram/Raya

    SvaraRadera
  2. Ja nu är Julen förbi för denna gång och vi går mot ljusare tider snart kommer väl våren med sol och fågelsång, alla blommor och utslagna björkar. Nä nu kan man ju längta lite för mycket bäst att jag slutar he he..!
    god fortsättning på veckan önskar Kristina

    SvaraRadera
  3. Ja så är det , både SKÖNT och TOMT när julen åker ut. Men nu väntar vi på våren, hoppas den är tidig i år.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  4. Men va somrigt o fint du har gjort !!
    Ser helt ljuvligt ut :)
    kram Britt Inger

    SvaraRadera