Om mig

Mitt foto
Tomelilla, Österlen, Sweden
Jag är pensionär sedan 2009,bor på Österlen med min sambo. Jag önskar ALLA välkomna till min blogg. Särskilt välkomna är mina gamla Spacevänner från Livespace.

tisdag 25 januari 2011

Längtar efter Våren!

Nu har jag en innerlig längtan efter Våren.
Jag vill att det ska vara Vår NU!
Snödroppar har jag sett intill husväggar och det är alltid något men den där riktiga Våren lär nog dröja ett tag till.
Först ska det nog komma en eller två portioner snö innan man kan se någon Vår här nere.
Januari/februari är jobbiga månader men det är väl bara att härda ut det med.
När Våren kommer så småningom så är den så efterlängtad att man får väl glädjefnatt.
Ha en bra dag!

3 kommentarer:

  1. Jag längtar också, något alldeles oerhört!
    Jag blev så glad av dina vackra vallmoblommor att jag fick nästan sommarkänsla i bröstet!
    Ha det gott!
    KraM.

    SvaraRadera
  2. Ja, någon eller ett par månader till kommer det nog mest att handla om längtan. Men vi är en bra bit på väg...

    SvaraRadera
  3. Slank in från Babbis sumphåla rakt in till Dig och Din förtjusande vackra blogg.Sommarhimmel och vallmo-blommor.Kan inte vara bättre.

    Hej från Marie-Louise

    SvaraRadera